skip to Main Content

Check de laatste social media updates van LinkedIn, Instagram & Facebook

Check De Laatste Social Media Updates Van LinkedIn, Instagram & Facebook

Social media is constant in beweging. Maandelijks, wekelijks of zelfs dagelijks updaten LinkedIn, Instagram en Facebook hun apps. Met deze updates optimaliseren zij alle huidige functies, maar introduceren zij ook allerlei nieuwe functionaliteiten. Benieuwd naar de laatste social media updates? Dit zijn dé updates waar jij van op de hoogte moet zijn!

Reactie geven op LinkedIn met emoticons

Facebook heeft het al een tijdje, maar nu introduceert ook LinkedIn een aantal icoontjes (of emoticons) om een reactie te geven op een bericht. De emoticons geven de gebruikers meer vrijheid om te reageren op een bericht zonder dat zij hier een uitgebreide reactie onder hoeven te plaatsen. Het heeft ook een handige bijkomstigheid voor LinkedIn. Met deze uitbreiding kunnen zij namelijk meer informatie verkrijgen van de gebruikers. Aan de hand hiervan worden advertenties beter afgestemd op relevantie voor verschillende gebruikers.

Instagram verbergt likes

Er gaat al een tijdje een gerucht dat Instagram het aantal volgers en ook het aantal likes van een bericht wil verbergen. Hier is altijd geheimzinnig over gedaan, maar tijdens F8, een jaarlijkse conferentie gehouden door Facebook, werd duidelijk dat deze test inmiddels is uitgezet in Canada. Dit betekent dat bij een beperkt aantal gebruikers het aantal likes wordt verborgen. De gebruiker ziet zelf wel hoeveel likes hij of zij krijgt bij de foto’s en video’s, maar hun volgers ziet dit aantal likes niet. Waarom Instagram hiermee gaat experimenten? Instagram moet voor de gebruikers niet als een wedstrijd voelen.

Instagram Stories stickers

Instagram Stories zijn helemaal ‘hot’! Instagram blijft nieuwe functies introduceren, waaronder een aantal nieuwe stickers:

  • Quiz-sticker: Een tijd geleden werd de poll-functie beschikbaar voor Instagram Stories, waarmee Instagram gebruikers hun volgers een vraag kunnen stellen met twee mogelijke antwoorden. Nu is er ook een quiz-sticker! Hiermee kan de gebruiker zijn of haar volgers een vraag stellen en hierbij tot vier mogelijke antwoorden bij geven. De volgers kunnen dan een antwoord geven op deze vraag en krijgen ook direct het juiste antwoord te zien.
  • Donatie knop: Tegenwoordig zijn er steeds meer doneerfuncties op verschillende platformen beschikbaar. Zo kan een Facebook gebruiker op zijn of haar verjaardag een actie beginnen om geld in te zamelen voor een goed doel naar keuze. Zijn of haar vrienden kunnen dan een donatie doen in plaats van het geven van een verjaardagscadeau. Binnenkort hoopt Instagram deze functie ook te introduceren in Nederland. Dan kun ook jij een doneer knop toevoegen aan een Instagram Story.
  • Muziek toevoegen: Je ziet het misschien weleens voorbij komen als je door je Instagram Stories aan het kijken bent: “Instagram-muziek is niet beschikbaar in jouw regio.” In Amerika kunnen Instagram gebruikers al langer muziek toevoegen aan hun Instagram Stories. Hopelijk kunnen wij dit in Nederland binnenkort ook. Wil je toch muziek toevoegen aan de Instagram Stories? Gebruik dan bijvoorbeeld de Filmm app!

Redesign van de Facebook app

De Facebook app heeft een make-over gehad. Net zoals Instagram en LinkedIn bevinden sommige gebruikers van Facebook zich in een ‘testgroep’. De gebruikers in deze groepen krijgen soms design aanpassingen eerder te zien dan anderen, zodat Facebook (in dit geval) kan testen of het redesign van de app bevalt. Het redesign is een stuk strakker. Er wordt minder gebruikgemaakt van de blauwe kleur uit het logo. Het is voornamelijk wit. Hiermee wil Facebook een overzichtelijk gevoel geven aan de app.

100% up-to-date met social media

En? Heb jij deze updates al gezien van LinkedIn, Instagram en Facebook? Wij zijn constant bezig met het ontdekken van deze nieuwe updates en functionaliteiten om hier alles uit te halen voor onze klanten. Hulp nodig bij het opzetten en bijhouden van jouw sociale media kanalen? Neem dan contact met ons op. #Teamcontent gaat er graag mee aan de slag!

Back To Top