skip to Main Content

Nieuwe functie op Instagram: Instagram Reels

Nieuwe Functie Op Instagram: Instagram Reels

Na de laatste update heb je misschien wel gezien dat er vaker korte video’s te zien zijn. Deze korte video’s zijn Instagram Reels, de Instagram versie van TikTok. Maar wat zijn Instagram Reels precies en wat kun je ermee? Ik praat je bij!

Wat is Instagram Reels?

Instagram Reels zijn korte video’s van maximaal 15 seconden. Het is een aparte functie op de Instagram app. Zo heeft het een eigen gedeelte gekregen op de ‘Ontdekken’ pagina en op jouw Instagramprofiel zodra je er eentje hebt geplaatst. Het komt je misschien bekend voor, want de Instagram Reels hebben veel weg van TikTok. Dit doet Instagram heel slim! Zo zijn Stories geïnspireerd op Snapchat en IGTV op YouTube. Nu introduceren ze Instagram Reels geïnspireerd op TikTok.

Zakelijk gebruik Instagram Reels

Interessant zo’n nieuwe functie op Instagram! Maar is het ook goed om te gebruiken voor bedrijven? Ik zocht het uit. Instagram Reels is eigenlijk een nieuwe manier om je community op te bouwen en meer bereik te creëren. Je kunt Instagram Reels bijvoorbeeld gebruiken om een tour te geven door je bedrijf, om een nieuwe medewerker voor te stellen of een nieuw product te laten zien. Er zijn veel mogelijkheden en allerlei leuke trends om op aan te haken.

TikTok of Instagram Reels?

Daarnaast is de app TikTok niet meer weg te denken. De doelgroep van TikTok is een stuk jonger, 6 t/m 14 jaar. Dus als TikTok niet de app is om jouw doelgroep te bereiken, heb je een kans met Instagram Reels. De gebruikers van Instagram zijn 15-19 jaar (als grootste leeftijdsgroep), daarna volgt 20-39 jaar en ook 40-64 jaar. Hier liggen dus veel kansen!

De toekomst van Instagram Reels

Of Instagram Reels zo’n succes wordt als Instagram Stories is natuurlijk moeilijk te voorspellen. Als we kijken naar de statistieken is de kans wel groot. Toen Instagram Stories in 2016 wereldwijd werd gelanceerd, waren er 150 miljoen gebruikers van Instagram Stories. Vier jaar later is dat meer dan 500 miljoen gebruikers die dagelijks Stories plaatsen.

Meer weten? Stuur mij een e-mail, dan vertel ik je er alles over en hoe we Instagram Reels voor jouw bedrijf of merk kunnen gebruiken.

Bron: The Big Story & Later

Back To Top