skip to Main Content

SEO optimalisatie tips 2020

SEO Optimalisatie Tips 2020

SEO optimalisatie, zoekmachine optimalisatie, Search Engine Optimalization… Woorden die je in marketingstrategieën van bedrijven veel voorbij hoort komen, maar toch niet bovenaan de prioriteitenlijst staan. SEO wordt steeds belangrijker en dat gaan we ook in 2020 weer merken. Zoekmachine optimalisatie draagt bij aan een betere vindbaarheid, lagere kosten per conversie en zorgt voor waardevolle conversies. Hoe gebruik jij SEO in jouw organisatie? Met deze tips zet je de eerste stappen!

1. Content met kwaliteit

Wat verwacht jij van Google als je een vraag in de zoekbalk invult? Juist, antwoord op die vraag. Op steeds meer verjaardagen of etentjes met vrienden en familie wordt Google erbij gepakt als niemand precies weet hoe is zit. Daarom is het goed om kwalitatieve content op je website in te zetten. Hiermee verbeter je de SEO. Door jezelf te verdiepen in de doelgroep en jezelf af te vragen wat vragen van de doelgroep kunnen zijn, richt jij je content zo in dat de doelgroep antwoorden vindt op jouw website. Deel deze content op met verschillende headings, zorg voor een goede button voor call-to-action, plaats passende visuals en kom erachter wat dit voor jouw organisatie gaat doen.

Handige tools bij het creëren van content: Google Analytics, Google Search Console en Keyword Planner.

2. Logische websitestructuur

Google optimaliseert het algoritme continu. Hierdoor gaat Google website en content steeds beter begrijpen. Hiermee kunnen wij Google helpen. Het gebruik van SEO-vriendelijke URL’s en een duidelijke websitestructuur is het voor Google makkelijker jouw website te lezen. “Hallo Google, wij hebben het antwoord op alle vragen!”

3. Verwijzing naar sterke links

Het draait allemaal om de links. Diverse optimalisaties zorgen ervoor dat Google steeds beter de kwalitatiever en minder kwalitatieve backlinks herkent. Backlinks zijn links vanaf andere websites die naar jouw website linken. Wanneer jouw linkbuilding niet relevant is, straft Google dit af. Zorg er daarom voor dat je kwalitatieve backlinks verkrijgt. Hoe je dit doet? Kijk eens naar de mogelijkheden van een gastblog, persberichten en social media content.

4. Featured snippet

Featured snippets worden steeds vaker getoond tussen de zoekresultaten van Google. Helaas heb je op het verkrijgen van een featured snippet geen invloed. Om te zorgen dat Google een featured snippet van jouw content maakt, is het belangrijk om te zorgen voor een goede content structuur en antwoorden te geven op de vragen die gebruikers stellen.

5. Mobiele indexering

De mobile index van Google is standaard geworden voor zowel desktop resultaten als mobiele resultaten. Een goede mobiele website en een goede mobiele indexatie van je website is daarom van groot belang. Zeker nu steeds meer mensen hun mobiele telefoon gebruiken voor het doen van zoekopdrachten.

Aan de slag met Google

De bovenstaande tips zijn de eerste stappen naar een SEO optimalisatie voor jouw organisatie. Natuurlijk komt er nog veel meer bij zoekmachine optimalisatie kijken. Benieuwd hoe wij dit voor jou kunnen oppakken? Kom eens langs, dan maken we kennis en kijken wat wij voor jou kunnen betekenen.

Back To Top